KELEBIHAN MEMBELI KERETA TERPAKAI

Hi afif tuah,ramai di kalangan kita tidak mengetahui apa yang bestnya membeli kereta terpakai ini.

Di sini saya ingin kongsikan 5 faktor kelebihan membeli kereta terpakai
1-HARGA KERETA MENURUN SEBANYAK 30%

Ramai di kalangan kita tahu harga kereta akan menurun, tp tahukah anda berapa banyak menurunan harga kereta?

Saya ambil contoh Toyota Camry baharu tahun 2020 harga dalam RM180,000 dan bayaran bulanan dalam RM1800 andai contoh anda beli kereta terpakai, harga untuk tahun 2015 dalam RM95,000 dan bayaran bulanan dalam RM900.
Di sini anda boleh jimat bayaran bulanan hampir separuh dalam RM900,contohnya anda membeli kereta baru, ikat 9 tahun anda boleh jimat dalam RM97,200.Wow banyak tu.

Kereta terpakai ini ada harganya tersendiri jika kereta itu mempunyai tinggi permintaan,maka harga setahun hanya turun dalam RM2K ke RM3K sahaja.

Cadangannya saya kepada anda berhasrat untuk membeli kereta terpakai,anda boleh ambil untuk tahun ke-4 ke tahun ke-8 dari tarikh pembuatan kereta,kerana dalam pengalaman saya, untuk kereta antara tahun ini masih baik dan cantik,dan bayaran bulanan sangat lah berbaloi dan menjimatkan.

Anda boleh dapatkan kereta yang lebih bergaya dan lebih best pada bulanan yang lebih murah(mengikut terma dan kelayakan)

2-ANDA BOLEH DAPATKAN MODEL YANG ANDA MINAT

Biasanya pihak pengeluar kereta akan membuat perubahan pada kereta di bahagian luaran dan dalam dalam tempoh 5 tahun.

Jika anda minat model yg sebelum ini,maka anda ada pilihan untuk kereta terpakai sahaja,
Yang best nya kereta yg anda dapat bulanan lebih murah berbanding anda beli sebelum ini

Saya ambil contoh toyota vios keli keluaran 2014,ramai rakyat malaysia sangat suka pada design vios tahun 2014 berbanding vios baru tahun 2019 kerana design yang kurang menarik,design ini juga adalah subjektif kepada mata yang melihatnya.

3-GAJI KECIL BOLEH APPLY KERETA

Kereta terpakai juga boleh membantu bergaji kecil untuk memiliki kereta.

Sebagai contoh gaji basic ahmad sekitar RM1100 dan ahmad ada over time(OT),elaun,komisen dan lain-lain,Gaji bersih ahmad dalam rm1800 ke RM2000 ahmad layak untuk membeli kereta myvi,persona,preve,inspira,saga,viva,toyota dan city.
Ahmad juga boleh dibantu untuk apply secara full loan,tanpa duit muka dan deposit.

Manakala untuk pengiraan kereta baharu,
biasanya pihak bank akan lebih utamakan gaji basic sahaja,kemundian untuk elaun dan komisen tambahan akan mengambil kira mengikut peratus sahaja,
Jika gaji basic rendah dan komisen tinggi bank minta untuk sediakan 6 bulan slip gaji yang konsisten.
Untuk kereta baru biasanya memerlukan duit muka 10% dari harga kereta,contoh nya harga kereta myvi sekarang RM45,000 untuk 10% anda perlu sediakan RM4500 untuk duit muka.

4-NAMA BLACKLIST BOLEH APPLY

Jika nama anda ada blacklist,ctos,ccris atau nama bermasalah dengan ptptn untuk kereta terpakai kita boleh tolong.
Jika nama anda ada bankruptcy, blacklist kereta,motor dan rumah maaf kita tidak boleh bantu.
Untuk mengetahui lebih lanjut bagaimana cara untuk apply kereta nama blacklist,anda boleh tekan link ini Blacklist Kita Boleh Tolong

5-BOLEH FULL LOAN ATAU PINJAMAN PENUH

Kepada anda yang tiada duit muka atau hanya ada RM2K kebawah sahaja,kereta terpakai boleh membantu anda untuk memiliki kereta impian.

Semua kereta boleh full loan ke?
Di kedai kita,kita boleh bantu untuk full loan untuk semua jenis kereta,andaikata loan anda ada cut loan daripada bank biasanya kita perlukan RM1k ke RM2K untuk kita topup sikit mana yang tidak cukup seperti insurance, roadtax,puspakom,dan proses tukar nama, kita tiada ambil caj selebihnya dan untuk masuk loan dengan kami,kami tiada ambil caj yang tersembunyi dan tiada caj processing loan atau duit booking sebelum loan lulus.

Untuk lebih detail mengenai full loan anda boleh ke link ini Cara Apply Full Loan

Itu sahaja daripada saya,saya harap anda boleh bantu saya untuk like page FB saya garagebelakang banyak lagi info yang ingin saya kongsikan

Jika anda ada sebarang pertanyaan boleh whatsapp sy
https://wa.me/60198090780
https://wa.me/60198090780

Comments

Popular Posts